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La cultura política del ciudadano y la comunicación política en TV, en la transición política del plebiscito chileno / J.L. Piñuel Raigada.
Tipo de material: TextoDetalles de publicación: Madrid : Centro Español de Estudios de América Latina, CEDEAL, 1992.Edición: 1a edDescripción: 218 p. : gráficas, tablas ; 21 cmISBN:- 8487258301
- 9788487258305
- Cultura y comunicación política en la transición en Chile [Título de cubierta]
- Communication in politics -- Chile
- Comunicación en la política. -- Chile
- Political culture -- Chile
- Cultura política -- Chile
- Referéndum -- Chile
- Political participation -- Chile
- Participación política -- Chile
- Television in politics -- Chile
- Televisión en la política - -- Chile
- Chile -- Politics and government -- 1988-
- Chile - -- Política y gobierno - -- 1988
- JL 2681 P56.1992
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura topográfica | Copia número | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
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Libro antiguo y raro | Biblioteca Acervos Históricos Acervos Históricos | Libros Antiguos y Raros (LAyR) | JL 2681 P56.1992 (Navegar estantería(Abre debajo)) | ej. 1 | Disponible | UIA006366 |
Incluye referencias bibliográficas.
"An in-depth study by Spanish and Chilean social scientists of television advertising in the 1988 plebiscite. Directed by Pinuel, a prominent Spanish communications theory expert, the study pieces together data from content analysis of televised advertising in the month preceding the plebiscite, and an attitudinal survey taken three weeks after it. Its findings challenge the view that the NO campaign's ads were responsible for the outcome. It argues, instead, that Pinochet was defeated by the country's political culture whose 'social representations' predated the plebiscite, and were more compatible with NO campaign programming"--Handbook of Latin American Studies, v. 57.