The thinking executive's guide to sustainability / Kerul Kassel.
Tipo de material: TextoSeries Editor: New York : Business Expert Press, 2014Edición: First edition: 2014Descripción: xxiii, 173 páginas ; 23 cmTipo de contenido:- texto
- sin mediación
- volumen
- 9781606494196
- HC 79.E5 K37.2014
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura topográfica | Copia número | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Libros | Biblioteca Francisco Xavier Clavigero Acervo | Acervo General | HC 79.E5 K37.2014 (Navegar estantería(Abre debajo)) | ej. 1 | Disponible | UIA151904 |
Navegando Biblioteca Francisco Xavier Clavigero estanterías, Ubicación en estantería: Acervo, Colección: Acervo General Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
HC 79.E5 J33.2018 Prosperity without growth : economics for a finite planet / | HC 79.E5 J56.2000 Desarrollo sostenible : transición hacia la coevolución global / | HC 79.E5 J56.2001 Desarrollo sostenible y economía ecológica : integración medio ambiente-desarrollo y economía-ecología / | HC 79.E5 K37.2014 The thinking executive's guide to sustainability / | HC 79.E5 K65.2013 El cuidado del medio ambiente y su sustentabilidad / | HC 79.E5 K6518.2001 Economía ambiental / | HC 79.E5 K85.1992 Economics of natural resources and the environment / |
Incluye referencias bibliográficas e índice.
We live in an increasingly global economy in which the effects of shrunken economies, broadened communication, and widespread meteorological incidents associated with climate change are leaving virtually no one untouched. As a result, a working knowledge of concepts such as the triple bottom line and sustainability have become mandatory. Systems thinking, foundational for grasping these concepts, is based on transdisciplinary theories, deriving in part from biology, physics, economics, philosophy, computer science, engineering, geography, and other sciences. Specifically it is the study of systems, including all life-forms, climate phenomena, and even in human learning and organizational processes, that regulate themselves through feedback.