Glass/Wood / editor: Erieta Attali on Kengo Kuma ; traducción de: Gary Dyck (Kengo Kuma's texto).
Tipo de material: TextoIdioma: Inglés Lenguaje original: jap Editor: Berlin : Hatje Cantz Verlag GmbH, 2015Fecha de copyright: ©2015Descripción: 119 páginas : ilustraciones, fotografías color ; 26 x 30 cmTipo de contenido:- texto
- imagen fija
- sin mediación
- volumen
- 9783775740869
- [\30AC\30E9\30B9/\6728\6750]. Inglés
- NA 680 G5313.2015
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura topográfica | Copia número | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Libros | Biblioteca Francisco Xavier Clavigero Acervo | Acervo General | NA 680 G5313.2015 (Navegar estantería(Abre debajo)) | ej. 1 | Disponible | UIA168053 |
Navegando Biblioteca Francisco Xavier Clavigero estanterías, Ubicación en estantería: Acervo, Colección: Acervo General Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
No hay imagen de cubierta disponible | No hay imagen de cubierta disponible | No hay imagen de cubierta disponible | ||||||
NA 680 F76.2001.no.229 Fronteras = Borders / | NA 680 F798 El arte en la era de la máquina : el medio arquitectonico como instrumento de una crítica de la vida contemporánea / | NA 680 G37.2015 Josep María Sostres : centenario / | NA 680 G5313.2015 Glass/Wood / | NA 680 G6413.1991 Arquitecture in the twentieth century / | NA 680 G737.2003 Arquitextos / | NA 680 G87s Scope of total architecture / |
Traducción de: \30AC\30E9\30B9/\6728\6750.
Kengo Kuma (*1954) and Erieta Attali (*1966) complement one another perfectly in terms of their artistic statement: both of them focus on the inclusion of the landscape. It is not the architecture as such that plays the primary role but the way it communicates with the outside, the surrounding world. Details from nature and the intricate connection of interior with exterior space characterize the photographs by the first-class photographer Erieta Attali. In his unique works, Kengo Kuma combines Japanese traditions in architecture with those of Modern architecture. His architecture constitutes a bridge where the individual and nature meet. Kuma became famous in the West for his sensitive extension to a mid-century icon in New Canaan, Connecticut, which this exquisite monograph insightfully discusses and portrays.