Vista normal
Vista MARC
World politics on screen : understanding international relations through popular culture / Mark Sachleben.
Tipo de material: TextoEditor: Lexington, Kentucky : The University Press of Kentucky, [2014]Fecha de copyright: ©2014Descripción: 236 páginas ; 24 cmTipo de contenido:- texto
- sin mediación
- volumen
- 9780813143118
- 081314311X
- PN 1995.9.I57 S33.2014
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura topográfica | Copia número | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Libros | Biblioteca Francisco Xavier Clavigero Acervo | Acervo General | PN 1995.9.I57 S33.2014 (Navegar estantería(Abre debajo)) | ej. 1 | Disponible | UIA225417 |
Navegando Biblioteca Francisco Xavier Clavigero estanterías, Ubicación en estantería: Acervo, Colección: Acervo General Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
No hay imagen de cubierta disponible | No hay imagen de cubierta disponible | |||||||
PN 1995.9.F54 A95.2017 Mex noir : cine mexicano policiaco / | PN 1995.9.F54 A952.2023 Neo mex noir : cine mexicano policiaco moderno, de los años sesenta al nuevo milenio / | PN 1995.9.H55 B37.2003 Screened out : playing gay in Hollywood from Edison to Stonewall / | PN 1995.9.I57 S33.2014 World politics on screen : understanding international relations through popular culture / | PN 1995.9.J8 C56.2022 Cine y justicia penal / | PN 1995.9.M5 C562.2024 50 años de la Cineteca Nacional, 1974-2024 / | PN 1995.9.M5 L37.2006 Una ciudad inventada por el cine / |
Incluye referencias bibliográficas e índice
Increasingly resistant to lessons on international politics, society often turns to television and film to engage the subject. Numerous movies made in the twentieth and twenty-first centuries reflect political themes that were of concern within the popular cultures of their times. For example, Norman Jewison's The Russians Are Coming! The Russians Are Coming! (1966) portrays the culture of suspicion between the United States and the Soviet Union during the Cold War, while several of Alfred Hitchcock's movies as well as the John Wayne film Big Jim McLain (1952) and John Milius's Red Dawn (1984)